Minusgrader


-6 utomhus idag. Fick skrapa rutan på bilen för första gången i vinter, satte nyss i motorvärmaren så jag ska slippa skrapa innan skolan imorgon.


Klev upp när posten kom idag. Fick Freddes julklapp som jag beställde för några dagar sedan. Blev avundsjuk på den, jag borde ha önskat mig samma sak.

Efter frukosten åkte vi till Ica och handlade. Har varit jättesugen på hemgjorda hamburgare länge nu, så idag köpte vi det äntligen. Köpte även juletiketter så jag kan börja slå in julklappar, planerar att få hem allting i veckan.

Efter handlingen tankade vi bilen. Mätaren har stått på rött ett tag, köpte femton liter för att ha ett tag. Ovant att inte tanka heltank, som jag alltid gjorde förut. Mycket att tänka på när man har ostadig ekonomi.


Imorgon är det skola! Bara 9-12 som tur är, kursintroduktion på det sista momentet för terminen. Jag har fortfarande inte fått svar om hur jag kan göra med min uppsats, så måste gå på allting för säkerhets skull.

Konstigt att man blir så slut av omställning. När jag gick gymnasiet var jag sällan trött, men nu blir man halvdöd av bara ett par timmars skola. Kanske eftersom jag inte går varje dag, och vänder dygnet därimellan.


Nu ska jag steka hamburgare! Nom nom.

Dagens lolcat blir i middagens ära. Originalet funkar för en gångs skull.





KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback