Laundry Sunday


God eftermiddag.

Filmen igår var ingen höjdare. Jag brukar gilla parodier men denna var nästan för överdriven. Den hade gjort sig bättre som "vanlig flim". Full frontal nudity var en återkommande faktor, inget att rekommendera om man tycker 1½h gaysex låter pinsamt. Brokeback Montain låg i lä.

Tvättdag idag. För vissa innebär laundry day de fulaste kläderna som man gömmer längst in i garderoben samt granny panties. För mig blir det oftast tvärt om, nyaste outfiten man sällan använder och underkläderna med minst tyg. Kanske beror på att jag är slacker i mysbyxor 24/7.


På tisdag är det skola, 9-15. Undrar hur det ska gå, nu när jag varit hemma så pass länge och i stort sätt vänt på dygnet.
Skola tisdag, torsdag och tenta på fredag. Härlig vecka.

Förhoppningsvis får jag svar på mailen av en lärare imorgon. Huruvida jag kan tillgodoräkna min uppsats från förra terminen på det kommande delmomentet.

Om inte så blir det tre laborationer, tre grupparbeten, tre veckor föreläsningar + seminarier, tre redovisningar, tre examinerande seminarier, tre mindre rapporter OCH en uppsats på 10 sidor. Allt över jul.

Förra terminen innebar samma delmoment endast en uppsats. Jag lär måsta göra om allt på detta extremt jobbiga sätt, så jag har börjat bygga upp för ett nervöst sammanbrott.

Tentan på fredag oroar jag mig mindre över, eller inte alls faktiskt. Det hade varit bättre med en vanlig tenta över jul, istället för detta bombnedslag. Ingen lär vara särskild glad över att få cirka tre dagar ledigt den kommande månaden.
"Så är det på högskolan" osv. Ja tack, bring it.


Mina "Home" och "Print Screen" tangenter på laptopen funkar fortfarande inte, sedan någon hällde vatten på den stackars datorn. Väldigt irriterande, det blir springande mellan datorerna för att fixa bilder, och skrivande samt scrollande blir svårare utan Home. Laptopen är på nedgång, helt enkelt. Jag hade hoppats att den skulle hålla bättre i 2½ års tid.
 

Nu ska jag faktiskt posta en lolcat, trots mitt ganska sura och stressade tillstånd. De har, hör och häpna, ingenting med hur jag mår att göra. Kanske blir jag rent av på bättre humör av en söt katt?

Scientia.


KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback