Dreams and Dresses


Grattis Malin på 31-årsdagen!

Jag fick brev om influensavaccination imorse. Vet fortfarande inte om jag ska ta det eller ej, dessutom verkar det kosta 205kr här :/

Det följde med ett formulär som man ska fylla i innan, första frågan är bäst;
"Är du allergisk mot ägg (kan du tex inte äta sockerkaka)?"
Det var väl ett dåligt exempel! "Kan du tex inte äta...ägg?" är väl bättre, även om man kanske borde veta om man är allergisk eller inte.

Sockerkaka behöver ju för det första inte ens innehålla ägg, med brukar innehålla mjölk, gluten osv. Kan man inte äta sockerkaka kanske man är laktosintolerant? Men på laktosfrågan fanns det inte ens något exempel.
Jaja.


Vi har bakat drömmar idag! Blev halvbra eftersom ugnen är så ojämn. Kakorna på ena sidan plåten blev väldigt fina, de på den andra sidan var halvbrända. Förhoppningsvis smakar de gott ändå.


Kanske borde baka sockerkaka också, och ta reda på om man tål det?


Har beställt en klänning från Haléns. Har varit sugen på den ett tag, men gruvat mig för utgiften. Kostade 299kr, väl dyrt för min budget men jag vill ha något nytt på jul.
Den skulle leveras i mitten av december stod det när jag beställde, förra veckan stod det slutet av januari dock, så får hoppas att jag hinner få den innan julafton!




Nu ska jag se dagens One Tree Hill innan middagen :)

Have a nice day!

Kom ihåg haleboptävlingen! http://jul.halebop.se/halebopjulmms/visa.php?id=2635


KOMMENTARER:
Av: Malin

Tack!

2009-12-08 kl. 17:31:20
Av: Senior Adviser

Hej!

Inte kan väl sprutan kosta något? Det är den "vanliga" influensasprutan som kostar. Kolla det!Apropå spruta så var jag både till Bodil och Margareta idag på em. Hos Bodil på blodtryckskoll mm och hos M för rotfyllning. Jag bara roar mig.

Var på kyrkogården och tände ljus på graven. Mobilen ringde och Ingela på folktandvården ringde och frågade om jag var på väg!? Vaddå det var ju 1540 jag hade tid nej det var 1450. Kommer om 5 minuter. När jag kom dit efter en kvart så tyckte de att jag varit snabb. Ja det är ju bara 4 mil och det är ju inget avstånd för en merscha sa jag. De trodde på allvar att jag åkt från Sundsvall. Men jag hade "jobbat hemifrån som det heter" men det visste ju inte dom. I morgon blir det Stockholm i två dagar. Kram SA

2009-12-08 kl. 21:17:49



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback